Informujemy, że opublikowano nową wersję Zimbra 10.1.0. W kontekście wprowadzonej aktualizacji, warto wyróżnić dwie zmiany: jedną dotyczącą systemu licencjonowania, a drugą związaną z wideorozmowami i czatami.
Zimbra 10.1.0 wprowadza nową usługę licencji z istotnymi zmianami w zarządzaniu licencją. Aby zaktualizować środowisko do najnowszej wersji, musisz posiadać nowy klucz licencyjny. Jak go zdobyć? Wystarczy skontaktować się z zespołem wsparcia Zimbra.
Producent udostępnił harmonogram zgłaszania próśb w sprawie licencji:
Kluczowe grupy użytkowników | Okres | Do kogo się zwrócić? |
Użytkownicy Zimbra Daffodil 10.0 | Od 16.07.2024 | Wsparcie Zimbra |
Użytkownicy Zimbra 9 i 8.8.15 | Od 23.07.2024 | Wsparcie Zimbra |
Klienci używający wszystkich wersji (poza grupami specjalnymi poniżej) | Od 30.07.2024 | Wsparcie Zimbra |
Grupy specjalne | Okres | Do kogo się zwrócić? |
Użytkownicy Zimbra Chat and Video | Zostanie podany | Wsparcie Zimbra |
Użytkownicy Zimbra Connect | Zostanie podany | Wsparcie Zimbra |
Użytkownicy Zimbra Talk | Zostanie podany | Wsparcie Zimbra |
Zmiany w licencjonowaniu pociągają za sobą modyfikacje w procesach instalacji i aktualizacji środowiska.
Od wersji Zimbra 10.1.0, producent zamierza wspierać wideorozmowy i czaty wyłącznie w konfiguracji on-premise. Powyższe funkcje w tej konfiguracji nie są jeszcze dostępne i zostaną one wydane w przyszłości. Z tego powodu, użytkownicy wideorozmów i czatów proszeni są o poczekanie z aktualizacją do Zimbra 10.1.0.
Producent nie przewiduje wsparcia dla poniższych wersji Zimbra Chat and Video w Zimbra 10.1.0:
Poza kwestiami licencjonowania oraz wideorozmów i czatów, oto co m. in. zmieniło się w aktualizacji:
jak również
Regularne wykonywanie aktualizacji jest niezbędne, aby utrzymać bezpieczeństwo środowiska na najwyższym poziomie. Jeśli potrzebujesz pomocy przy przeprowadzeniu aktualizacji lub w jakimkolwiek innym aspekcie systemu Zimbra, nie czekaj i skontaktuj się z nami.
Źródło: Blog Zimbra i Zimbra Wiki